På med skämshatten

Idag mår stackars Penntrollet mycket bättre! Dock har han väldigt jobbiga eksem på kroppen som har blivit mycket värre dom senaste dagarna. Redan på 6-månderskontrollen hade han lite men det bestämdes att vi skulle avvakta med kortison tills han själv besvärades av dom. De senaste dagarna har han börjat klia på dom som en galning och dom täcker en stor del av kropp och armar. Imorse ringde jag till vår läkare och hon ville gärna titta på honom och frågade om vi kunde komma kl 12. Jag slets mellan två tankar; ska jag säga att han var magsjuk igår så att vi inte kan komma eller ska jag låtsas som det regnar. Jag valde det sistnämnda och jag skäms litegrann. Men ärligt talat, han har inte kräkts se´n igår och folk är ju inte på vårdcentralen för att dom är friska precis. Och det är hemskt att se hur han kliar sig helst frenetiskt. Men visst, även jag vet om 48 timmars regeln... Jag skulle ju dock aldrig ta med honom på nåt socialt sammanhang eller hem till nån.  Med skämshatten på åkte vi iväg.

Väl på vårdcentralen blev läkaren lite förbryllad om vad det kunde vara och kallade in ytterligare en läkare. Även hon kliade sig förbryllat i huvudet och en tredje läkare kallades in:) De diskuterade fram och tillbaka men blev inte så mycket klokare utan bestämde att dom skulle ringa till hudjouren på Huddinge sjukhus. Nu väntar jag på att läkaren ska ringa och berätta när vi får komma dit.


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!

Skäms, skäms :)

Jag tyckte du gjorde rätt!!

tänker att man faktiskt inte brukar avvakta exem

utan behandla dem direkt...innan det typ "går över styr"

Alla (de flesta då) är absolut livrädda för cortison och visst det har sina nackdelar men även fördelar!!

Hoppas ni får komma dit snabbt

Kram till Er!!

Lena

2010-03-04 @ 17:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0