Födelsedagslunch

Tog mig en liten sovmorgon i morse, det var skönt! Fast jag blir så seg när jag sover längre än vanligt... Se´n var det lite fix och trix innan Lejonet skulle sova. När han vaknade åkte han och jag till kompis L som hade födelsedagslunch. E var hemma med Penntrollet då han är lite snorig och hostig. Det var jättetrevligt hos L, hon hade gjord fantastiskt god kycklinggryta med ris och efter det fick vi kaffe, tårta och kakor, mums! Och omtänksam som L är hade hon fixat en liten påse till Lejonet och där i låg diverse mumsigheter, och det bästa av allt - BILAR!!! Eftersom Lejonet var det enda barnet där (förutom lilla F - men hon är inte så intresserad av bilar än:)) fick han hela påsen för sig själv:) Tack L-du är verkligen toppen!

Igår jobbade jag några timmar. Lejonetmormor och Lejonmorfar kom och hämtade killarna och hade dom under tiden. Det var rätt så roligt - det är kul att jobba när man kan göra det i lugn och ro i sin egen takt. Och det är trevligt med lite extra pengar:) Att jobba hemifrån är idealiskt och jag måste säga att jag faktiskt har förvånansvärt bra disciplin.

Nu håller E på att natta Lejonet. Penntrollet la jag för en stund se´n, han var så trött och sover nu sött i sin säng. Vi har lagt kataloger under huvudändsbenen och gett honom både nässpray och Bricanyl, hoppas han får sova skönt nu utan att hosta för mycket!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej!

Och tackar för besöket och presenten!!

Det var trevligt att ni kunde komma :)



Kramar Lena

2010-03-22 @ 19:40:12
Postat av: Humlamamman

Stackars lilla Penntrollet - hoppas att han mår bättre. Va duktig du är som jobbar hemifrån - visst är det skönt??

Ni får komma hit och hälsa på i sommar så får Lejonet köra Peugeot hur mycket han vill :)

2010-03-23 @ 21:16:56
URL: http://www.humlamamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0