Familjen Taikon

Det är ju oundvikligt att denna blogg ett tag framöver kommer handla mycket om hur jag mår etc, kanske lite tråkigt men jag tror det kan funka lite som terapi för mig, så så får det bli. Jag började ju blogga för allra första gången när jag precis hade fått Lejonet, och det var nyttigt för mig samtidigt som det är jättekul att ha kvar och läsa så här i efterhand.

Idag är 4:e tablettdagen och just nu känns det ok. Jag ska inte säga bra för då brakar väl helvetet lös... Efter lunch ska jag och kompis H med barn åka till öppna förskolan i Storvreten. Tror det är bra att komma ut lite och inte sitta inne och fundera för mycket, även om det är lättare sagt än gjort många gånger. Eftersom E har bilen till jobbet idag ska H hämta oss och vi ska alla 5 åka i hennes lilla grod-bil! Vi kommer se ut som familjen Taikon:)

Vill även skriva lite om Penntrollets framsteg. Han är jätteduktig; äter riktigt bra nu, även om det inte är så poppis med bitar i maten:) Han ligger ofta på mage på golvet och snurrar runt och ålar sig baklänges. Idag la jag honom i ena änden av hallen och när jag tittade till nästa gång var han vid trappan, han hade alltså ålat sig en bra bit baklänges. Jag insåg att jag från och med nu måste ha örnkoll på honom, och kanske dammsuga en gång extra då och då så att han inte ålar fram till nåt och äter upp saker, vad det nu kan vara:) Allt är tuggbart när man är 7 månader!

Även Lejonet gör naturligtvis framsteg! Bara denna helg har det sprutat ut en massa nya ord; apa, Bolibompa, racerbil etc. Jättekul!


Kommentarer
Postat av: R

Jadu vad ska man säga... Även en liten bil kan göra nytta ibland... Men skor kan ju ändå behövas... Hoppas nu att tabletterna gör dig gott för det behöver du verkligen!! Synd att inbjudan försvann med posten vi får göra ett nytt försök. Och att dammsuga en x-tra gång är ju aldrig fel ändå kanske..



Stora Bamse Kramar

från Bergsfolket

2010-03-02 @ 05:46:12
Postat av: Faster

Äntligen! Jag har väntat på att lejonet ska benämna min bil med sitt rätta namn, jag har ju försökt ett tag. Kramar

2010-03-13 @ 21:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0