Tupplurar

Nu verkar Penntrollet äntligen ha lagt av med att vilja gå upp vid 4-snåret. Hoppas det håller i sig! Han vaknar dock vid 6 och vill gå upp, även fast han ser lite halvtrött ut. Därför ska jag nu försöka införa nya sovvanor som går ut på en liten sovis mellan 8-9 och se´n en längre tupplur efter lunch (samtidigt som brorsan - hurra, egentid!). Han är nämligen rätt trött redan vid 8-tiden. Men vi får se hur det går:) Det är planen i alla fall!

Igår blev det lite konstig sovning för oss alla tre som var hemma. Lejonet somnade vid kvart över ett och Penntrollet vid 2. Jag hade lite att göra så jag lät Lejonet sova till halv 3, längre än vanligt med andra ord. När jag tog upp honom var han fortfarande trött (han är en riktig sjusovare på eftermiddagarna!) och jag la mig med honom i soffan för att väcka honom lite mjukt och försiktigt. Men i stället för att väcka honom råkade jag också somna och vaknade med ett ryck halv fyra! Oups! Vaknade av att Penntrollet låg och pratade i vagnen utanför:) Men oj, vad mysigt det var!!!

Snart är det dags för morgonpromenad med bergsfolket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0