Mammografi

Förra veckan gjorde jag min första mammografi. Jag har ju i många år gått hos en läkare som känt igenom brösten, eftersom mamma fick bröstcancer när hon var så ung. Han bestämde att jag skulle göra mammografi när jag blev 30. Men när jag var 30 var jag även gravid med Lejonet, så då gick det inte. Ring när du fått barn och ammat klart, sa läkaren. Nu, typ 3 år senare, kom jag äntligen till skott, har bävat för det länge...

Själva röntgen gick bra, gjorde lite halvont men var ok. Efter det fick jag sitta ner och vänta medan en läkare tittade på bilderna direkt. När läkaren kom sa han: men du behöver inte se så rädd ut, jag kommer med goda nyheter! Jag andades ut och åkte lättad därifrån, mycket nöjd med att jag äntligen kommit mig för med att gå dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0