Lejonet hos tandläkaren

Igår var Lejonet på sitt första besök hos tandläkaren. Vi hade övat på hur man skulle göra där - gapa stort. Lejonet trallade glatt iväg i korridoren mot rummet men där var det tvärstopp - han vände i dörren och sa "mamma bilen", dvs han ville gå till bilen och åka hem. Hm, det började ju inte så bra. Jag fick honom dock att sitta i mitt knä i stolen men när tandläkaren skulle justera stolen blev Lejonet jätterädd och började gråta. Med lite våld fick hon dock titta i munnen och det såg bra ut. Han fick två klistermärken och både han och lillebror fick en varsin tandborste. Penntrollet skötte sig dock exemplariskt och satt och skrattade i vagnen, och charmade tandläkaren totalt! Efter besöket, där vi bedyrade att Lejonet inte äter så mycket socker, åt vi glass i kafeterian:)

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej det är så trevligt att läsa vad som händer hos er. Det gick ju bra till slut hos tandläkaren, det luktar inget vidare där men barnen var duktiga tycker jag. Vill på detta sätt tacka för tackkortet en sån liten gullig en.

Hoppas din hälsa blir bättre nu när det blir ljusare ute.

Apropå Kalle så har hans skruvar gått åt skogen han har gått med detta nu flera veckor och inte fått träffa ortoped doktor men nu på fredag är det röntgen, det känns inget vidare men det måste göras en ny operation, Kalle äter starka värktabletter och mår inte speciellt bra. Så nu går vi bara och väntar. O och jag åker till Gtbg så fort vi vet nåt mer.

Idag snöar det i Gävle men det känns lite bättre för det blir ljusare för varje dag.

Kram från oss på Norra Gatan.

2010-02-17 @ 19:06:41
Postat av: Lena

Hej!

Vad jag skrattade ;)...

åt det lilla sockerintaget och glassen efterråt.

Annars verkar det ju vara lätt kämpigt med barn hos tadläkaren...

själv vägrade jag ju gapa som barn

och den pedagogiska tandläkaren blev arg...

så jag vägrade gapa ännumera...

måste fråga om jag fick bokmärke i alla fall :)



Du är duktig på att skiva!!

om nu ingen har sagt det än :)

underhållande och roligt, fyndigt

om än oxå allvarligt!

KRAM Lena

2010-02-24 @ 16:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0