Förkyld-never ending story

Jag går snart in på min sjunde vecka med förkylning, har aldrig varit med om maken! Men nu äter jag i alla fall antibiotika mot bihålorna så förhoppningsvis blir det ordning på torpet snart! Tänker INTE vara sjuk i jul! Då vill jag mysa, äta god mat, dricka vin, leka i snön, åka pulka, hälsa på vänner och bekanta, gosa med barnen, gosa med maken – ha det lugnt och mysigt helt enkelt!

 

Killarna är hyfsat friska; vi funderar dock på att dra ner på mjölken för Penntrollets del. Han har även lite feber i dag men jag tyckte jag skymtade ännu en tand längre in i käken, så det kanske är den som spökar. Lejonet är det dock full fart på! Han har jullov nu. Han har även varit med på sitt första luciatåg, hur gulligt som helst! Trots önskningar om att vara julgran så var han tomte och verkade nöjd med det. Han stod lugnt och fint med sin lykta i högsta hugg och gjorde lite rörelser till vissa låtar, även om han är sådär intresserad av att stå och sjunga till allmänt beskådande. Vid ett tillfälle blev det nog lite tråkigt och då började han helt sonika att snurra runt lite – nåt måste man ju roa sig med:). Efter luciatåget kom tomten och gav alla barnen en julklapp. Se´n var det utdelning av de fina lyktorna som barnen gjort tidigare på förskolan och som hade varit tände under hela luciaföreställningen och det blev även lite fika. Jättefint och mysigt!

 

Igår tog vi in granen, som levererades av svärföräldrarna för nån vecka se´n, och klädde den. Det tyckte killarna var spännande och roligt, även om det innebar ett visst svinn på julgranskulor som åkte i golvet och små plastpaket som Penntrollet försökte äta upp. Möjligtvis får vi överväga att bara ha dekoration i den övre delen av granen… Tål att tänkas på:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0