Ernst och jag

Vilken vit och vinterhärlig jul vi fick i Dalarna! Lejonet och Penntrollet fick verkligen vara ute och leka i snön (mest Lejonet förstås!) och det var härligt! Julafton var mysig med god mat, trevligt sällskap och fina julklappar. Ett stort tack till "Tatu" som hade ordnat det så mysigt!

Nu är det dock förberedelser inför nyårsfesten som pågår. Vi blir 9 vuxna och några små. Idag har jag gjort lyktor till trädet på framsidan och en ishink till champagnen, allt a la Ernst Kirchsteiger. Allt gick bra och i ishinken la jag lite granris, snöstjärnor etc och var mycket nöjd. Eftersom jag inte hade någon liten hink att sätta i den stora tog jag vår stora tillbringare. Funkar lika bra tänkte jag. När E kom hem undrade han lite försiktigt hur jag skulle få bort den. Inga problem, sa jag, det är bara att spola lite varmvatten på den. Det sa Ernst. Hm, ja, sa E förstiktigt, men den här har ju handtag. Då förstod jag problemet. Men det löser sig säkert. Hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0