Kvällskaos!

Ikväll är det mannens körkväll och jag är med andra ord själv medtvå små barn vid läggning. Orutinerad som man är skapar detta onekligen vissa problem, särskilt då killarna ifråga, dvs Lejonet och Penntrollet, verkar ha bestämt sig för att inte samarbeta med mig. Penntrollet skriker i högan sky så fort jag försöker lägga ner honom. Jag måste ju dock göra Lejonet redo för sängen så när jag har lagt honom på skötbordet börjar Penntrollet vråla i högan sky. Samtidigt sparkas Lejonet vilket omöjliggör ett fortsatt hanterande på skötbordet. Alltså lyfter jag ner honom och låter honom lufta medan jag tar hand om Penntrollet. Då kissar Lejonet på golvet. För att förhindra att han klampar runt i det tar jag bort honom därifrån och torkar av honom men när jag försöker sätta på honom en blöja börjar han slå mig. Han tycker det är jättekul och förstår säkert inte hur fel det är men jag inser ju att detta är något vi måste ta ur honom genast. Efter lite brottande och mera vrål från Penntrollet har jag lyckats värma välling och lagt Lejonet, som dock inte har somnat än utan ligget ich ropar på pappa i sängen. Hm, ja, där är jag nu...

Nu sover Lejonet:)

Kommentarer
Postat av: Lejonberget

Hej!Förstår precis vad du menar, det är inte lätt alla gånger....just, vi har ju bara ett barn, men de räcker när det inte flyter som det ska. Kämpa på bara, till slut går de ch är det underbart att få lite egen tid.

Kram från dockan och de andra

2009-08-26 @ 19:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0