Gene Hunt och Donald Trump

Så är man då en arbetande kvinna och familjeförsörjare igen. Att säga att det känns bra vore väl en överdrift men det är ok. Min chef ser ut som en korsning mellan Gene Hunt i "Life on Mars"/"Ashes to ashes" och Donald Trump. Fast inte riktigt med samma personlighet.

Image:300philip glenister.jpg






Företagets redovisning är så skrämmande misskött (enligt ryktet mycket pga av den tidigare chefen som bara var där några månader och struntade i allt) så jag blir mörkrädd. Om jag säger att jag idag har ägnat hela dagen åt att stämma av ett av bankkontona (och är inte i närheten av att vara färdig med det) och just nu befinner mig i maj så förstår ni säkert vad jag menar. Siffrorna har det många gånger fifflats med så att det ska stämma. Vadå månadsbokslut? Vad är det? Min nuvarande chef, JC, håller just nu på med halvårsbokslut per den sista juni, som dessutom ska revideras... Äh, vadå, det är ju bara september:)

Min vikarie, J, är sjuk, jag har inga inloggningsuppgifter till datorn (fick idag chefens så att jag åtminstone kan komma in i bokföringsprogrammet och göra nån nytta) och jag kommer inte ens in genom ytterdörren eftersom min kod inte gäller längre. Och han som möjligtvis kan fixa detta, eller åtminstone förmedla kontakt till en fixare, är naturligtvis sjuk... Chefen har dessutom bara kontrakt t.o.m november och efter det är det ingen som vet vad som händer. Och i december är det årsbokslut.

Ser ni detta framför er och förstår problemet?

Kommentarer
Postat av: HUMLA

Men kära vän, vill du jobba hos mig istället. Utan lön tyvärr, men jag lovar att ta hand om företagets oerhört komplicerade bokföring ler. Lider med dig, men vet att du kommer att reda ut all härva bland alla (ursäkta) puckon. Helgkramar!!!

2008-09-05 @ 13:55:36
URL: http://www.humladesign.com
Postat av: lyckoskatt

oj oj oj... ja du. det är som det är och vi har det vi gör. båda två.

2008-10-30 @ 21:15:48
URL: http://lyckoskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0