Ont i mammahjärtat

Igår var vi på våffelmums hos kompis M. Med var även kompis H samt en kompis till M och H med hennes lille son på ca 1 år. Det går ju bra för Lejonet att träffa barn så länge dom inte går på dagis (eller befinner sig i flock!), så det var ok. Fast jag är ju ändå rätt försiktig, vill helst inte att han har så mycket kroppskontakt med barn jag inte känner. Inte heller ska han leka med andras leksaker eftersom ALLT i denna ålder åker in i munnen. Alla är väldigt förstående och är mycket noga med att inte låta sina barn komma för nära, vilket jag är djupt tacksam över. Självklart håller jag inte Lejonet helt isolerat, när jag träffar mina närmaste vänner med deras bebisar och vi är själva så får han naturligtvis leka med dom. Men när jag idag ser de två andra bebisarna leka och stoja med varandra och sina leksaker, och Lejonet sitter själv bredvid med sina leksaker, då ömmar det i mitt lilla mammahjärta.

Kommentarer
Postat av: Rana

Men gud, det förstår jag, stackars lille Lejon. Fattar att det värker i hjärtat att se lilleman ENSAM, en bit från de andra... MEN jag måste ju bara försöka trösta lite med att säga att i den åldern är det ju mer bredvid-lek än med-lek. Men ååååå, jag fattar ändå. Hur länge måste ni vara försiktiga?

Du skrev: "Om du tror att jag kommer att lägga ut bilder på vårt hem efter att ha sett dina så är du ju helknasig, det ser ju för sjutton ut som i en inredningstidning!" Men herre gud, sån är inte jag. Jag har bara fuskat. Varför tror du att jag bara har en massa närbilder på typ textilier?? Inga vyer över stöket så långt ögat når. Jo, i köket. Men var tror du diskberget var? Borta? Knappast. Det hade jag gömt på spisen och på andra bänkar SAMT tryckt ner i diskhon PRECIS så att det inte syntes på bilden. Fråga din syster får du höra att jag är hennes sunkigaste vännnina.

Jag följer för övrigt GÄRNA med henne på besök till lilleman.

Kram och hej! :-)
Rana

2008-03-26 @ 21:02:00
URL: http://www.ranashorisont.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0