Badhuspolisen

Idag har jag och Lejonet haft en härlig dag hos mamma, och min mormor är också på besök så det var extra kul. Jag hjälpte kära mor med hennes bokföring, vilket faktiskt är rätt kul! Det är ju typ det jag jobbar med i vanliga fall fast då är det inte riktigt lika roligt av nån märklig anledning. Jag tror jag tycker att det är kul eftersom det är ett så litet företag och då får man en annan helhetsbild. Jag och mormor passade även på att sitta och sola och dricka kaffe på altanen medan Lejonet och Lejonmormor var på promenad. Härligt!

Ikväll var pappa och jag iväg och simmade, som vanligt på torsdagar. Det var myssim med nedsläckta lampor och tända ljus. Men det var rätt mycket folk och alla var i vägen, hur nu det kan komma sig. Alla utan jag naturligtvis:) Jag kryssade mellan folk och blev irriterad på både dom och mina simglasögon som immade igen hela tiden. Jag hade inget flyt i simmet (ordvalet var inte meningen att vara fyndigt...) och det kändes som om jag simmade motströms. I duschrummet var det en tant, som såg lite fylle-tärd ut, som hade tagit på sig rollen som badhuspolis och läxade upp en tjej som inte tog av sig badkläderna i bastun. Hon tjafsade och var allmänt jobbig och gav sig inte. "Ta av dig badkläderna i bastun. Har du inget badhus-vett? VA?" Etc etc. Herregud! Hon fortsatte hela vägen ut i omklädningsrummet. Snälla nån, jag tror inte att det är nå´n katastrof om nån har badkläderna på sig i bastun. På samma sätt är det ingen katastrof om man, innan badet, duschar med badkläderna på. Det har jag gjort i över 30 år och det kommer jag att fortsätta med. Så det så. Jobbig tant som antagligen inte har mycket annat att göra än att klaga på folk. Rätt tragiskt faktiskt.

Men nu är jag hemma och snart är det dags för toppenserien "Criminal minds"!
God natt!


Kommentarer
Postat av: Humla

Himmel vilken tant..... Det tråkiga är att det finns nog en sån "kärring" på alla badhus. Skaffa er ett liv, säger jag bara.
Håller med om att det är jobbigt att simma i ett jytter av folk. Värst är det att kryssa mellan två-tre damer som simmar i bredd så att de kan snacka med varandra samtidigt. Va då ta hänsyn till andra, NOT!

2008-03-07 @ 11:47:00
URL: http://www.humladesign.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0