Lejondop!

Nu är han döpt, vårat lilla Lejon! Han döptes i Grödinge kyrka och gudföräldrar var R och H. Allt gick jättebra och Lejonet uppförde sig exemplariskt. Han sa inte ett pip, gurglade bara nöjt ibland. Och när prästen lyfte upp honom skrattade han. Jag var så stolt! När dopet var klart somnade han i min famn. Efter dopet var det mat och kaffe i kvarterslokalen, och det tycker jag förlöpte fint. Lejonet fick så mycket fina presenter så det var inte klokt! Idag sov han i vagnen hela eftermiddagen, det är jobbigt att bli döpt!

Tack R och H för att ni är sådana fina gudföräldrar till Lejonet!

Kommentarer
Postat av: R

Ja du det där gick ju väldans bra... Men det var väl inte väntat annat med dom duktiga personerna som var inblandade i det hela eller... Nå hur går det med planerna att kunna flytta högre upp på berget??

Stora Lejon Kramar

2008-01-20 @ 21:38:32
Postat av: Lejonmoster

För er som inte var med på dopet måste jag bara berätta att lejonmamma läste en så fin dikt i kyrkan, inte ett öga var torrt. Den handlade om att bli mamma och att man har svårt att tro att man ska kunna älska någon så mycket som man faktiskt älskar sitt barn.Som syster till lejonmamma är jag mycket stolt, inte bara över att du läste utan över huvudtaget! Du klarar den här mammagrejen så galant! Kram. Puss till mosters hjärtegull också!

2008-01-22 @ 09:36:24
Postat av: Lejonpappan

Tänkte bara säga att du är den bästa Lejonmamma som finns puss från dina killar.

2008-01-22 @ 22:49:56
Postat av: Farmor

Tack för mycket fint dop. Leo var så duktig. Trosbekännelsen gick ju inte så bra för det arma barnets mamma, händerna skall ju vara knäppta och vila mot koret. Inte korsade bakom ryggen!

2008-01-26 @ 17:33:07
URL: http://petmojen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0