Semestern

Semestern på Österlen var fantastisk! Resan fram och tillbaka var lång men gick bra, vi tog det lugnt och pausade mycket. Man kan ju dock inte låta bli att skratta när man precis har rastat, kör ut på motorvägen, och så är det nån som blir akut bajsnödig. Och då menar jag varken jag eller E. Då var det bara till att svänga av igen:)

Första natten bodde vi på ett fräscht bed & breakfast med en charmig familj. Mannen i familjen jobbade heltid och frun var keramiker. Dom hade en son på 2½ år plus en äppelodling. Helt själva drev dom detta b&b på 4 st rum. Utöver detta höll mannen på att göra en helt ny, stor ateljé åt frun. Vi kunde konstatera att de inte var sysslolösa.

Det andra b&b var också det superfräscht, vet inte om vi bara hade tur eller om alla är så fina. På morgonen var det qigong ute i det fria och efter det var det frukost. Passade mig perfekt!

Vi såg en hel massa och gick naturligtvis i Kurt Wallanders spår i Ystad:) På kvällarna tog jag fram min målarlåda som jag hade med mig och skapade efter bästa förmåga. E tyckte kanske att jag var lite pinsam men jag tyckte det var roligt! Jag släpade till och med med den upp till Ale stenar. "Ska du verkligen ha den med dig" undrade E lite försiktigt när jag tog träportföljen i ett stadigt grepp. "Jajamensan", svarade jag! Och i solnedgången satt jag sedan på en filt och målade, härligt!

Sista natten sov vi hos familjen Humla och där trivdes vi som fisken i vattnet. Ett mer gästfritt par får man leta efter! Tack snälla ni för allt! Supermumsig mat fick vi också.

Jag älskar Österlen!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Nu måste jag skälla lite ler Du sa minsann ingenting om något måleri när du hälsade på. Hade jag vetat, så hade jag krävt att få titta på dina alster, jag vet ju att du är väldigt kreativ, du också. Så härmed efterlyser jag bilder i bloggen på målerierna!! Kram HUMLAN

2008-08-20 @ 16:59:30
URL: http://www.humladesign.com
Postat av: lyckoskatt

oj vad du är fin. jag kan se dig traskandes uppför den långa backen till ale stenar med målarset i hand. haha. stackars stackars e....

2008-10-30 @ 21:21:45
URL: http://lyckoskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0