Brandman på gräsmattan

I fredags hade var jag och Lejonet hos lejonmoster och hennes barn. Våra äkta makar var ute och roade sig på varsitt håll. Allt var frid och fröjd och vi titta de på film och tände braskaminen. Helt plötsligt for lejonmoster upp ur soffan och svor en ramsa då hon upptäckte att vi glömt att ta bort blockljusen som stod ovanpå kaminen... Ett var dessutom inplastat. Hela rummet blev rökfyllt och vi fladdrade runt som yra höns allihop. V sprang och öppnade altandörren, jag hämtade vatten ifall hela saken skulle explodera (eh, kanske inte så troligt men ändå...) och lejonmoster gav sig på den svåraste uppgiften; att få tyst på brandvarnaren innan Lejonet vaknade! Till slut slet hon helt sonika ner brandvarnaren och öppnade fönstret och slängde ut den. Då tystnade den. Problem solved.

När dimman i Lützen hade lagt sig sa Lejonmoster till V: "Vi får inte glömma att ta in brandvarnaren som ligger på gräsmattan." V gör stora ögon och utbrister: "Va, ligger det en brandman på gräsmattan?" We wish.

Kommentarer
Postat av: HUMLA

Nu har ni väl ändå vimsat till det flickor. Tur att ni hade V som stabil klippa i all denna rökfyllda miljö. Jag kan riktigt ser er framför mig där ni far omkring i dimman. Å troligt att det skulle ligga en snygg brandman på gräsmattan, In Your Dreams Babes!!! Kramar från HUMLAN



PS. Lýcka till på jobbet idag, det går säkert jättebra.

2008-09-01 @ 13:26:56
URL: http://www.humladesign.com
Postat av: Magnus

2008-09-01 @ 20:02:06
URL: http://humladesign.com
Postat av: Magnus

Precis vad jag alltid tänkt,



Kvinnor och brandmän - Vad gör ni inte för att tilltvinga er den stackars hårt arbetande kåren(?) Och allt för att tillfredställa erat behov av bekräftelse eller nåt >:-(



Tex... En till mig närstående kvinnfolk försökte sätta sig själv i sjönöd genom att i ren desperation starta högtryckstvätten för att tvätta våran bil ....FRÅN insidan (rutorna ner vevade).



Tack och lov känner receptionen på lokala brandstationen redan väl till denna dekadens :-O

2008-09-01 @ 20:11:24
URL: http://humladesign.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0