Under isen

I söndags var Lejonet äntligen åter sitt vanliga jag igen! Då hoppade magsjukan på mig istället... Mådde inte sådär väldigt toppen i söndags och inte igår heller för den delen. Lejonmormor ställde som vanligt upp på ett fenomenalt sätt och hade Lejonet hela måndagen så att jag fick vila. E gick upp kl 5 på måndagsmorgonen för att fixa i ordning allt och skjutsade se´n Lejonet till Lejonmormor. Också det en bedrift tycker jag, som själv knappt är kontaktbar innan kl 6 på morgonen... Magen är fortfarande lite öm och illamåendet hänger kvar litegran, hoppas det går över snart.

I natt vaknade jag ständigt, antingen av att Lejonet låg på mage i sängen så att jag fick vända på honom (han låg dock i sin säng men jag antar att jag nästan känner på mig när han har vänt på sig för vaknar gör jag tydligen) eller så vaknade jag och letade efter Lejonet i min säng, för att efter en stund komma på att han ligger i sin egen säng. Detta letande är helt absurt, jag letar i små skymslen och vrår där han absolut inte skulle få plats. Som sagt, jag är inte riktigt kontaktbar innan kl 6:)

En gång i natt började jag böka runt hos E också. Han vaknade och undrade vad jag höll på med. Jag var djupt upptagen med att försöka lägga en kudde på utsidan så att inte Lejonet skulle ramlar ner och blev lite irriterad av att bli störd. "Men det är ju jag som ligger här, Lejonet ligger ju i sin säng", sa E. Hm, mutter mutter, jasså det är du, mumlade jag och somnade om.


Kommentarer
Postat av: HUMLA

Hoppas att ni känner er bättre. Magsjuk är inte kul. Tur att Lejonmormor finns till hands och så E så klart!

2008-04-16 @ 11:32:01
URL: http://www.humladesign.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0