Barnmorskorna

Varje vecka ser både jag och E det både härliga men samtidigt omtumlande programmet Barnmorskorna som filmas på Huddninge sjukhus. Jag har ju själv aldrig varit på förlossningen men då och då springer någon bekant förbi kameran och det är kul! Häromveckan var det en av neo-sköterskorna som gick förbi med en transportkuvös, en likadan som Lejonet åkte i upp till akutrummet när han föddes. Och igår var det dramatiskt i programmet och barnläkare tillkallades akut. "Martino kommer!" ropade en av barnmorskorna. E och jag spärrade upp ögonen för att få oss en glimt av den barnläkare som tog emot Lejonet när han kom till världen. Det var superstressigt och fullt på förlossningen och i stället för Martino dök det upp en annan skäggprydd och mycket välbekant herre vid namn doktor E och han var ingen mindre än min läkare som jag hade under min havandeskapsförgiftning! Det var kul att se, särskilt som det gick bra för bebisen i programmet!


Kommentarer
Postat av: HUMLA

Men stackars lilla Lejonet. Mina sympatier går till honom den lille stackarn. MIn lilla förkylning bleknar i jämförelse. Puss & Kram till er, hela familjen

2008-04-10 @ 13:27:37
URL: http://www.humladesign.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0