Neobesök

Igår var det dags för två-månaderskontroll på neo. Det är lite olika hur man räknar, det beror på vad det handlar om. När det gäller Lejonets utveckling så räknar man korrigerad ålder, dvs från det datumet som han var beräknad. Undersökningen gick bra och vi träffade även lite personal från neo-tiden och några föräldrar och barn vilket var kul! Det är helt otroligt att se dessa barn som bara var små knytten när vi såg dom sist! Det är några riktiga fighters, ett barn hade opererats på Astrid Lindgren och mamman sa att dom nästan hade klippkort på akuten och det andra barnet hade opererat hjärtat nere i Lund. Men på det stora hela mådde dom bra!

När vi var där bad jag att få Leos journal och igår kväll plöjde jag den innan jag skulle sova. Inte helt lyckat kanske eftersom det ledde till otäcka drömmar... I journalen stod det saker som "irritabel vid vårdhantering. svår att trösta". Då får man lite ont i magen. Det här var dock de första dygnen och då kunde vi inte vara där så mycket eftersom jag själv var sjuk. Men jag kan inte låta bli att få lite dåligt samvete för att jag inte var hos honom hela tiden. Senare blev det bättre och han beskrevs som lugn och tillfreds. Samtidigt blev man lite full i skratt när man läste matmängden de första dagarna. 1 ml!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0