Är det här brottarna byter om?

Ha, jag visste det! Jag är inte den enda i hela världen som ser på Days! Tack H! (Se kommentar till föregående inlägg)

Nu är vi tillbaka efter julfirande i Dalarna. Det är första gången som jag firar nån annanstans och det gick bra. God mat och trevligt sällskap. Men det är ju otroligt vilket vanedjur man är, jag kunde inte låta bli att längta efter vissa saker som vi har på julbordet i vår familj, mormors omelett med svamp till exempel. Lejonet fick full uppmärksamhet och gick från famn till famn! Lejonets farmor och farfar hade gjort så gulligt med både säng och skötbord. Sängen är en gammal som dom hade putsat upp och bäddat med nya fina lakan och gjort så fint och mysigt. Tror ni Lejonet sov där? Nejdå, han skrek för full hals och sov resten av nätterna i sin vagn:)

Bilfärden gick bra och Lejonet sov gott. På vägen hem stannade vi halvvägs så att han skulle få vila ryggen lite och äta. Efter maten blev han ledsen för nåt och började skrika, vilket fick till följd att han kräktes. Så där i bilen satt vi med ett helt nerkräkt och ledset Lejon (snyftarnas konung). Men det var bara att strippa och byta kläder. Efter det somnande han igen och resten av färden gick bra.

Idag var det dags för andra omgången vaccin på bvc. Vi passade även på att väga honom och vågen visade på hela 6280 gram! Vi brukar reta honom och säga att han ser ut som en liten brottare när han är naken:) Han är så duktig vårat lilla Lejon!

Fick förresten en jättefin julklapp av min man! Han hade förstorat en fint kort på mig och Lejonet. Det var en av dom första gångerna när han började titta. Han ligger i min famn och vi ser varandra i ögonen. Känslan är magisk!

Kommentarer
Postat av: R och E

Visst är dom härliga de små liven!
Du skriver så bra!!
Hoppas att ni har haft en härlig jul!!

/ R och E

2007-12-27 @ 21:40:34
Postat av: lejonmormor

Nu var det faktisk så att lejonmamman missade inte omeletten ty äggen var slut och det blev ingen omelett. Den färdiga svampstuvningen fick bli crepés hos gammellejonföräldrarna några dagar efter.

2007-12-31 @ 13:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0