Närakuten

Eftersom planen var att E skulle åka till Dalarna med killarna denna vecka, och Lejonet sa att han hade ont i örat idag, tyckte vi det var bäst att en läkare tittade på honom. Prickarna och febern kvarstod ju. Jag bokade en tid via nätet till närakuten i Huddinge och eftersom vi inte hade nåt för oss så åkte vi dit lite tidigare, i förhoppning om att vi likt sist skulle få komma in tidigare. I receptionen tog de Lejonets personnummer etc och bad oss sitta ner. Klockan var då kvart över tre och vi hade tid kl fyra. Lejonet var så duktig och satt lugnt och stilla och vi läste böcker, tittade på tv etc. Halv fem började jag sucka lite och Lejonet skruva på sig. Men det är ju trots allt en akutmottagning, och som skylten sa mitt framför nosen på mig så var tiden man fick ungefärlig och akutare fall gick före. Jaja, bara att vänta alltså. När läkaren tittade ut för en ny patient för femtioelfte gången, tittade hon på oss och frågade: väntar ni på nåt? Eh, ja, vi hade typ tid kl fyra. Men oj, sa hon, då måste det ha blivit nåt fel, det är inte registrerat att ni kommit. Men kom in! Vi slog oss ner och så tittade hon på mig: Sååå, hur mår du Petmojen? Hm, jo tack bra, sa jag. Tystnad. Läkaren såg förvånad ut. Alltså, sa jag, vi är här för att min son är sjuk. Jaha, sa hon, oj, det måste ha blivit nåt fel. Skulle man kunna säga:)
Men sen gick det fort, undersökning och provtagning etc, och det konstaterades att Lejonet hade halsfluss (inte alls öroninflammation som vi sökte för, haha) samt begynnande scharlakansfeber. Stackarn! Det blev raka spåret till Apoteket och sen hem. Och nån resa för grabbarna blir det inte tal om. Doctor´s order.

Kommentarer
Postat av: Humlamamman

Heja dig - kul att du börjat skriva igen.

Stackars lilla Lejonet - tur att han fick meducin (Alma säger så) - då blir han snart frisk. Tråkigt att han inte kunde åka iväg.

Ja - den här sjukvården kan ju vara lite strulig ibland - tur att du har mål i mun!



Kram

Susanne

2011-12-27 @ 19:58:07
URL: http://www.humlamamman.se
Postat av: Anonym

Haha, meducin! Dom är ju för underbara dom små liven:)

2011-12-27 @ 21:10:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0