Lejon åker pendeltåg

Igår åkte jag och Lejonet in till stan för första gången - med TÅG! Han får ju inte åka kollektivt men nu känner vi att vi långsamt kan börja lätta lite på det och försiktigt utsätta honom för lite baciller i taget. När vi klev på och tåget började åka såg han livrädd ut men se´n hämtade han sig:) Väl inne i stan gick huvudet runt runt och han var fascinerad av allt han såg. Vi hälsade på på mitt jobb och åt lunch med jobbarkompis K, vilket var kul. Jag pratade även med min chef, som dessutom ska sluta, men han hade inget nytt att komma med gällande löneförhandling. Men han lovade att han skulle prata med VD:n om det samma dag. Det är nog bäst det eftersom hon också ska sluta vilken dag som helst. Vem min nya chef blir vet dom inte, det beror på - oups det kanske jag inte får berätta förresten, det kanske är hemligt än så länge. Bäst jag låter bli att berätta det. Men det är inte så spännande så förvänta er inte det.

Efter lunchen stensomnade Lejonet i vagnen av alla spännande intryck och jag köpte en latte och promenerade i solen till söder där jag hoppade på tåget. Jättemysigt var det! Halvvägs hem vaknade Lejonet nöjd och utsövd och passade på att flörta lite med medpassagerarna, damer som herrar, han är inte så noga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0