Uppstart Lidingöloppsträning

Ok, nu är Vansbrosimmet avklarat och det finns absolut inga ursäkter längre för att inte börja löpträna lite mer intensivt.
Steg 1: Köpa nya skor
Idag åkte jag och Fru P till Farsta och knallade in på Löplabbet. Bra utrustning är ju A och O, var den nån gammal skräphög som sa. När expediten frågade vilken typ av träning jag skulle ha skorna till så skyllde jag genast ifrån mig på fru P: Det är hon där som har anmält mig till Lidingöloppet. Alltid bra att ha nån att skylla på. Ungefär lika bra som att ha bra skor.
Besöket var rätt så intressant, inga nyheter delades dock ut. Förutom att hon frågade om jag var överrörlig.
 
 
Klampar runt på häl, utsida och tårna. Medium plus hålfot.
 
Fru P provspringer utvalda skor.
Dom här skönheterna blev det för min del! Som sagt, jag kanske kommer vara sämst på Lidingöloppet, men jag kommer i alla fall ha snygga skor :)
Efter lunch var det dags att provspringa skorna och efter 5 km kunde jag konstatera att det va sjukt jobbigt men att skorna kändes kanon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0