Nattning

Nu är E på kör och jag nattar själv för första gången sedan Lejonet börjat sova i växa-säng. Det innebär ju helt nya problem eftersom vi hittills har legat bredvid honom tills han somnat, vilket inte är möjligt i samma utsträckning när man har ett barn till att ta hand om. Jag lägger ner honom och går ut - och han kommer trippande efter:) Jag lägger ner honom igen osv osv. Har väl redan gått tillbaka med honom typ tio gånger.

Nu kommer han igen.

Jag går tillbaka med honom och han gråter "Mamma ligga här" och klappar på platsen bredvid honom. Jag faller till föga och lägger mig ner där en stund. Samtidigt hör jag Penntrollet i rummet bredvid, han vill också ha mitt sällskap. Jag känner mig kluven och vill vara på två ställen!

Se´n blir allt kaos.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, ibland är det inte lätt. Min lila fröken vaknade typ 1 gång i timmen och jag fick stoppa in mappen. Fick sova en och en halv timme i sträck i alla fall. Hoppas det går bättre för er nu med läggning. Det brukar lösa sig så småning om... Kram

2010-01-13 @ 20:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0