Nattning av Penntroll

Penntrollet har den sista tiden varit lite svår att natta. Sovningen på dagen har inte heller riktigt klaffat tidsmässigt; ofta har han sovit så tidigt på em så att han är jättetrött runt 18-tiden och det är ju ingen bra tid att sova. Men vi hade liksom inget val, han kunde inte hålla sig vaken. Och se´n var han vaken halva kvällen. Och det hade ju inte gjort så mycket om han hade varit nöjd men det är han inte. Det ska bäras, helst av mig, och ibland är inte heller det bra. Igår blev jag så himla frustrerad eftersom man inte får nån tid alls för sig själv på kvällen och jag känner att jag verkligen behöver det. Idag jobbade jag stenhårt på att få honom att sova länge efter lunch och det lyckades bra, från halv 1 till tio över 3! Och se´n var det verkligen inte tal om nån sovning runt middagstid, det kunde han glömma:) Och han var inte heller i behov av det. För en stund sedan satte jag på honom pyjamas och stoppade ner honom i vagnen och gick runt kvarteret. Tanken var att han skulle få somna i lugn och ro, utan skrik och tandagnisslan, och utan att vi måste bära runt honom halva kvällen, och att jag se´n skulle lägga över honom i sängen. Där är vi nu; han ligger planenligt i sin säng, i eget rum dessutom. Får se om det lyckas eller om han vaknar om tio minuter... Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0