Öppna förskolan

Idag var det dags för öppna förskolan i kyrkan igen. Eftersom vi varit förkylda var det jättelänge se´n vi var där. Det var kul och extra roligt eftersom H och E kom ner också! Vi hade sångstund, där Lejonet efter varje låt utropade "e lut" (=det är slut, dvs sången i det här fallet), lekte och fikade. Lejonet tycker bäst om att leka med garagen, tågbanan och alla bilarna. Att fika är inte så viktigt, att leka är roligast. Mamma ville dock få sig en kopp kaffe:). På vägen hem tog vi en extra sväng så att vi fick lite motion och båda barnen somnade i vagnen och fortsatte med det när vi kom hem, så då fick jag en lugn stund för mig själv. Det är rätt skönt så där mitt på dagen. Då brukar jag passa på att äta lite i lugn och ro, ta en kopp kaffe och kanske kolla lite på tv.

Imorgon är det bad i Sydpoolen med M + dotter som gäller. På fredag eftermiddagar får man komma och bada med barn i den varma bassängen. Penntrollet ska vara hos mormor. Ska bli jättekul att se hur Lejonet reagerar, han har ju aldrig satt sin fot på ett badhus förut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0