Skrämselhicka

Ja, ni, det blir liksom inte så mycket tid över till bloggande när man jobbar, det är bara att inse. Men nu är jag i alla fall sjukskriven 50% eftersom lejonfamiljen planerar att utöka med ytterligare en person den 3:e augusti. Hittills verkar det ok med blodtryck etc men i förrgår fick jag skrämselhicka när blodtrycket hade stigit lite och urinprovet visade spår av äggvita. Dom som har varit gravida vet att detta inte är ett bra tecken. Men imorse såg provet bra ut igen och jag andades ut, åtminstone i typ 5 minuter. Det är bara att inse att jag är en hispig typ.

I måndags gjorde vi ultraljud och dom delar dom kunde se såg bra ut. Vi ska dock tillbaka om två veckor då hon inte kunde se hjärtat ordentligt. Alltså, hon såg hjärtat, dvs att det slog och satt på rätt ställe, men pga att bebisen låg med ryggen utåt samt att jag har så många ärr efter snittet och blindtarmsoperationen vilket gör bilden otydlig, så kunde hon inte se alla kamrar, klaffar etc. Så den 16e ska vi dit igen.

Jag vill också passa på att gratulera kära vännerna till deras lilla tjej som såg dagens ljus i tisdag, stort grattis!!!


Kommentarer
Postat av: R

Japp Hisping är ju bara för namnet eller hur var det???



Jodå allt gick bra i Tisdag trots allt... Lite stressigt och en del adrenalin påslag men annars helt OK. Skönt att äntligen få komma hemma och bara ta det lugnt... Tror innte att sjukhus är rätt miljö för vila och återhämtning.



Hoppas att vi snart kan ses så ni får träffa vårat lilla underverk...



Stora Kramar från den utökade familjen på bergets topp...

2009-03-07 @ 19:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0