Morgonmys på tåget. Eller?

Åh, vad skönt det är att sitta och ta det lite lugnt på tåget på morgonen innan man börjar jobba! Eller, hur var det nu igen?

Vid 7-snåret smyger jag mig ut och släntrar iväg till stationen för att ta extratåget, som startar i Tumba. Det brukar vara så lugnt och skönt på det tåget. Väl på perrongen är det tåget inställt och plattformen fylls snabbt med folk. När tåget kommer är det redan fullt och jag får stå. På varje station väller det in folk tills vi står som packade sillar. Det blir jobbigt och folk blir på dåligt humör. "Kan du inte stänga av den där?" fräser en man (med rätta!) till en yngling som har musik på väldigt högt. Själv står jag och spanar på en person som ser ut att vara på väg av. Mycket riktigt, vid nästa station resor hon sig och går av. Då kastar sig en man upp på sätet mitt framför nosen på mig. Jag surar och tänker många fula ord varav "idiot" bara är ett av dom.
En station innan jag ska gå av ser jag återigen min chans att knipa ett säte och när personen reser sig är jag snabb som en iller och mycket nöjd sitter jag se´n som en drottning på sin tror. Undrar just hur många som i det ögonblicket, i sitt stilla sinne, kallade mig för idiot?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0