Jogging

Ta fram luktsaltet - jag har varit ute och joggat. Första gången på typ 1½ år eller nåt. Gick väl sådär, och väldigt långsamt. Men dock, sprang gjorde jag.

Innan jag gav mig ut beklagade jag mig för maken gällande mina farhågor om att folk skulle skratta och göra sig lustiga över mig. Jag menar, jag är ju inte den mest vältränade personen på den här planeten.

Efter halva rundan är det en superlång och jobbig backe och jag började lite försiktigt uppför med ännu långsammare jogging. Jag sprang förbi två killar i typ 16-års åldern som stod och hängde vid sin moppe. Dom tyckte nog att det såg lite komiskt ut men dom sa inget. Jag lunkade vidare men övergick efter en bit till gående. Jag hör plötsligt moppen bakom mig och när dom kommit ifatt mig svänger dom intill mig, saktar ner och säger: "Ska ru ha skjuts?" Jag kunde inte låta bli att skratta och flämtar fram ett: "Nej tack".

Hm, jag sa ju att folk skulle göra sig lustiga över mig. Nästa gång blir det elljusspåret, det är mindre pinsamt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0