Knas på kalas

I tisdags var vi för första gången med och budade på ett hus! Det var väldigt spännande och jag flyttade omedelbart in mentalt. Det var ett renoverat litet radhus som skulle passa oss perfekt. Tyvärr gick priset upp långt över vår gräns.

I onsdags var jag och Lejonet och hälsade på hans neo-kompis H och hans mamma E. Det var väldigt kul och rätt lustigt att se hus lika killarna är. Två lintottar som vägde lika mycket, var lika långa och som rörde sig precis likadant! Efter att ha hållit Lejonet vaken och proppat i honom mat åkte vi direkt därifrån upp till Älvkarleby och hälsade på min mormor och morfar, där även lejonmormor var. Lejonet var superduktig och somnade innan jag ens kommit ut på motorvägen och vaknade när vi körde in på deras gård!

Igår firade vi Lejonmorfar som fyllde år! Det var middag och hela tjofräset och det är kul att se hur glad Lejonet är över att få vara med sina kusiner! Allt dom gör är roligt, tycker han.

Idag kommer storkusinen hit ett tag medan småkillarna är på kalas. "Knas på kalas" som deras mamma säger! Kanske tar vi fram tågbanan som Lejonet fick i doppresent och som storkusinen har pratat om ända sedan dess!

Kommentarer
Postat av: R

Nå vart det någon tåg åkning idag då... Stor kusin var ju väldans på G angående den ju... Hoppas att ni hade det trevligt i G också.. Hur mycket gick huset för då?? Fick ju inget svar på mitt Mess ju...

Nu har vi kommit in i livet här hemma igen och Etapp 2 av altanen har rullat igång så sakteliga....



Kramar från ett regn blött Lejonberg

2008-06-14 @ 18:38:01
Postat av: www.ranashorisont.blogspot.com

Hej och tack för gratulationer! Jag log snett när jag läste uppräkningen av omständigheter som kvalade in som blomstergivande från ditt jobb.... Fy fan vilken mening, inga riktiga ord och syftningen åt helvete, men du vet vad jag menar.



Hoppas storkusinen och lillplutten hade en mysig kusinträff.



KRAM till dig,

Rana

2008-06-15 @ 20:34:46
URL: http://www.ranashorisont.blogsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0