Sovvanor

Lejonet har fått nya sovvanor, helt plötsligt ska han inte sova i sin egen säng. Det här är lite märkligt eftersom han ALLTID har sovit i sin egen säng, från dag 1. Det föll sig så naturligt eftersom han hade andningslarm när han var liten och då var tvungen att sova i sin säng (inte för att vi var elaka och tvingade honom till det...). Det kan ju dock ha att göra med att han är lite förkyld, då kanske man behöver lite extra goss och känna lite närhet. Första natten var ju jag själv förkyld och ville inte ligga för nära honom så då la jag mig tvärs över sängen i fotändan. Jag nådde då ändå att hålla honom i handen, vilket han gillar.
Jag är rätt lustig när jag sover. När jag vaknar har madrassen åkt ner ca 30 cm och täcket ligger åt fel håll. Och i stället för att justera täcket ligger jag ibland och skakar av köld ihopkrupen som en boll, för att inte frysa om fötterna. När jag låg vid fotändan kände jag nåt som stack mig på tårna (inte Lejonets eller E:s klor). Det var en sån där sick-sack-taggig sak att dra upp håret med. Men i stället för att ta bort den låg jag och irriterade mig (och stack mig) på den hela natten. Eller rättare sagt till klockan 3 då E också råkade sticka sig på den, då åkte den ur sängen illa kvickt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0