Nya äventyr på parkeringen!

Äntligen börjar det lugna ner sig i bacilluskfamiljen! Inte kul att vara förkyld. Vi har ju en väldig tur som har Lejonmormor så nära, hon tog hand om Lejonet väldigt mycket förra veckan. Tack för hjälpen! Igår var han återigen där och det går ju ingen nöd på honom. Långpromenad med Lejonmorfar och bad med Lejonmormor. Och en massa lejonmys:) Då kan man ju undra var Lejonets föräldrar håller hur? Vi var på bio och såg Arn-tempelriddaren, jättebra film tyckte jag! Efter det var vi på Ica Maxi och handlade till dopet. Fick nästan diska oss ut därifrån.

På väg hem, vid parkeringen, råkade vi ut för en mycket märklig incident. När vi står och plockar ur bilen, E håller på att ta ut barnvagnen från bagageluckan och jag spänner loss Lejonet, så kommer det fram en måttligt överförfriskad tjej som pratar i sin mobil och röker. Hon frågar E om inte han kan ringa efter taxi till henne. Eh, nej, säger en paff E. Men varför inte då, gnäller tjejen. Jag har lite annat för mig, säger E. Jaameen, ahh, snälla, säger tjejen. Nej, säger E. Då lägger även jag mig i diskussionen. Stå helst inte här och rök, vi har ett väldigt känsligt barn, kläckar jag ur mig. Vilket ju är sant. Eh, nehe, oj, säger hon och lommar iväg. Vi hör henne på långa vägar när hon fortfarande pratar med sin kompis i mobilen: "asså, hörde du Camilla? Hörde du vad dom sa?"
 Herregud alltså, vilka konstiga människor det finns. Människan har ju tydligt en egen mobil, varför kan hon inte själv ringa efter en taxi? Och hon var definitivt inte så full så att hon inte kunde ta hand om sig. Vi är ju faktiskt inga monster, vi hjälper så klart gärna människor i nöd, men det här vet jag inte vad det var. Men hos oss kammade hon noll!

Oj oj, mycket ska man vara med om på vår parkeringsplats!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0