Bilförsäljare

Bilförsäljare är verkligen ett särskilt släkte. Airbagen i vår bil är trasig och för att kunna fixa den måste bilverkstaden ha en rekvisition från stället där vi köpte bilen. Detta ska gå på garantin så det är ju inte mycket att diskutera om för bilfirman, det är helt enkelt bara att punga ut med dom pengar som behövs. Men så lätt är det tydligen inte, och svårare blir det när försäljarskrället inte ringer upp. I början hade E kontakt med dom men nu har jag tydligen tagit över. Jag förstår ju att det inte är så lätt för E att sitta och ringa från jobbet.

E hade försökt ringa försäljaren typ 1000 gånger utan att han ringde upp och då börjar man ju ana ugglor i mossen. Klurig som man är ringde då jag upp honom från min mobil och lämnade bara mitt förnamn och mobilnummer och bad honom ringa upp. Vips så hade jag honom på tråden! Han lät lite ställd när han hörde vad det gällde. Jag kunde riktigt höra hans tankar:"Jävla skit, dom lurade mig, hur ska jag slingra mig ur det här?" Han lovade dyrt och heligt att skicka rekvisitionen och försökte låta övertygande när han klämde i med ett "Det här ska vi ordna!" Han berättade även att han varit med om en olycka och varit sjukskriven. Det lät allvarligt och tankarna gick genast till bilolycka eller liknande och man skulle lätt ha kunnat känna sympati och förlåtit honom allt. Men mig lurar man inte! E hade lite tidigare pratat med deras telefonist och hon hade serviceinriktat upplyst honom om att bilförsäljaren var sjukskriven för att han hade gjort illa tån. Jag övervägde att fråga honom om hur det var med tån, för att visa att jag minsann visste, men avstod.

Idag, fyra dagar senare, ringde jag verkstaden för att fråga om dom hade mottagit någon rekvisition. Ni kan säkert gissa vad svaret blev. Jag är nu måttligt irriterad och ringde till bilfirman. Han satt naturligtvis i möte och jag lämnade meddelande både i växeln och på hans mobil där jag frågade varför han inte skickat rekvisitionen som han lovat och bad honom ringa upp mig. Jag har ju inga större förhoppningar om att han gör det men vi får väl se:) Om inte får det vara slut med det här meseriet. No more mr nice guy.

Kommentarer
Postat av: Rana

Hahaha, BRA!!! På den fan, bara! Du skulle ju kunna säga - lite diskret i förbifarten - att han kommer att mista sin ANDRA tå om han inte skickar in skiten.

2008-02-06 @ 20:24:06
Postat av: R

Surt sa räven... Synd att det är så långt att åka... Tycker själv att det alltid är lättare när man själv kan åka dit och ta det öga mot öga...Men vad ska man göra... Du får snart ringa hem till Gubben som jag sa igår ju.. Vad ska man göra när amn inte får tag i honom... Men nästa helg då är det bäst att han gömmer sig eller...

På honom bara och låt honom för all del inte knäcka er...

Lejon Kramar

2008-02-07 @ 09:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0