Börja-jobba-ångest

På måndag ska jag börja jobba. Jag vet att det är dags men jag blir ändå ledsen, jag kommer ju inte att få tillbringa hela dagarna med Lejonet längre.
Vem ska nu få gossa med Lejonet på morgonen?
Vem ska trösta honom när han är ledsen?
Vem ska äta lunch med honom och få lyssna på hans tjatter och torka av maten som har hamnat ändå uppe vid öronen?
Vem ska få gå långa promenader med honom och njuta av dagsljuset?

Svaret på alla frågor är naturligtvis E, och jag är glad att det är han och inte nån dagisfröken. Men jag är ändå ledsen för att det inte längre kommer att vara jag! Det är klart att jag kommer att få vara med honom på kvällar och helger med det är i alla fall inte samma sak.

Kommentarer
Postat av: R

Kan tänka mig det... Men jag tror att Grabbarna kommer att klara sig jättebra.. Och sen är det ju ändå mest snö och oväder på gång så då kan man ju lika bra sitta inomhus och jobba...



Lycka till imorgon på din första dag så håller vi tummarna för dig...



Stora Bamse Kramar från ett soligt Lejonberg

2008-08-31 @ 16:50:04
Postat av: Syrran

Jag håller tummarna för dig imorgon! Kram

2008-08-31 @ 20:28:04
Postat av: lyckoskatt

fäller en tår. samma känslor har jag känt och känner fortfarande. det är så dubbelt. så klart man vill att de små ska få vara med sina pappor. men så klart vill man ju få vara med dom själva också. och nu är ju en så otroligt rolig tid. när du börjar babbla och berätta en massa saker som man knappt ens förstår hälften av. jag har väldigt svårt för det här med att alla ska jobba 100 %, till vilken nytta? undrar jag stilla....

2008-10-30 @ 21:19:08
URL: http://lyckoskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0