Gossedjuren förpassas till fotändan!

Lejonets 6-månaders kontroll gick jättebra och han skrattade och skuttade runt som vanligt. Det är alltid skönt att få bekräftat att allt verkar vara ok. Jag pratade även med läkaren om Lejonets knasiga tilltag att hålla på att rulla runt på mage när han sover. Jag frågade om det var farligt om barn sov på mage. "Ja", blev det raka och beslutsamma svaret. Usch då, sa jag och blev oroligt. Det är ju inte alltid jag vaknar och kan vända på honom. Det förstod hon naturligtvis och menade att det är ju nåt som man inte kan göra nåt åt, man kan ju inte sitta och titta på honom hela natten. Nog för att han är så söt så man nästan skulle kunna göra det, men jag skulle nog bli lite trött. Man kunde dock se till att han inte hade några gossedjur som låg för nära ansiktet. Om ett barn sover på magen kan det tydligen bli nåt knas på impulserna till andningsorganen så att dom slutar andas. Läskigt. Gossedjuren försvann illa kvickt.

Tyvärr blev det inget av med min blodtrycksmätning, apparaten var dubbelbokad så jag får göra det nästa torsdag i stället. Trist för jag ville gärna få det gjort.

Idag har svärföräldrarna varit här med våra däck som svärfar med rätta fått av bilfirman Bluff & båg. (Se tidigare blogginlägg.) När vi köpte vår bil skulle det följa med sommardäck men eftersom det var vinter så köpte vi vinterdäck som sattes på bilen istället. När vi senare tittade närmare på "sommardäcken" upptäcktes det att det inte alls var sommardäck utan vinterdäck. Vinterdäck till en folkvagnsbuss. Sist jag tittade hade vi inte en sån.

Kommentarer
Postat av: R

Ja det kan ju löna sig att gnälla ibland bevisligen.... Nu har nu ju tom. nya sommardäck och det var ju bra det... Hoppas att helgen har varit bra annars.. Själv är man så där vanligt trött och sliten efter en helgs hårt arbete.. Men det blev snyggt... Be att få kolla nästa gång du klipper dig.. *ler*

Stora Kramar från ett trött lejonberg

2008-04-07 @ 07:06:30
Postat av: Lejonmoster

Moster skickar många kramar till hjärtegull som har feber....och lejonmamman..

2008-04-08 @ 08:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0