Blodtrycksmätning

Idag var det så dags för 24-timmarsmätningen av blodtrycket och halv tio var jag och Lejonet uppe på vårdcentralen och hämtade den. 2 gånger i timmen tar den blodtrycket och hittills har jag haft skrämmande höga värden så nu vågar jag inte titta längre, blir helt nojig. Jag får ju i alla fall veta resultatet senare och jag är rätt övertygad om att det är fråga om medicinering nu... Det är jobbigt att göra det här tycker jag. Jag går runt med en manschett på armen och en gräslig dosa runt magen, och därimellan stora gråa sladdar. Det ser verkligen inte klokt ut och den är svår att dölja, det ser ut som om jag går runt med gammal mobiltelefon a la 80-tal i en käck svart läderväska. Varje gång den sätter igång ska jag stanna och slappna av i armen. När jag var på väg hem brummade den igång och jag stannade och stod som ett fån mitt på trottoaren. Då kom mamma och pappas granne och undrade varför jag stod där:)
Ja ja, det är ju bra att få blodtrycket noga uppkollat. Bara 20 timmar kvar.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kära vän, kämpa på med din mätare. Du är duktig!!! Jag antar att det inte är världskul att ha den på sig under 1 dygn, men samtidigt är det väl bra att du blir kollad ordentligt. KRAM

2008-04-22 @ 17:21:22
URL: http://www.humladesign.com
Postat av: R

Hoppas att det går bra iaf... Kan man inte slappna av i armen samtidigt som man gör nåt smidigt... SÅ man inte ser så fånig ut... Vågar väl inte höra av sig i dag så du blir upprörd.. Hoppas att det går bra iaf. och att du får någon medicin som fungerar bra sen.. Är ju inte bra att gå runt med det trycket hela tiden ju... Du ska ju leva länge och väl så du hinner ta hand om oss gamlingar sen ju... *ler*

Stora Bamse kramar Från ett morgon soligt lejonberg

2008-04-23 @ 07:27:04
Postat av: Lejonmoster

Håll ut, det är ju bra tycker jag att du får medicin mot ditt höga blodtryck. det är ju jobbigt att vara på gränsen hela tiden. C fick inte göra sitt arbetsprov idag pga strejken. Han är måttligt glad över det. Tämker väl på sin kommande golfresa nästa vecka.....Kram

2008-04-23 @ 12:24:14
Postat av: Rana

Gud vad tufft. Jobbigt med mätningen (den är klar nu va?) och jobbigt med själva orsaken. När får du svar? Jag står bredvid och hejar på dig i alla fall!
Kram, Rana

2008-04-24 @ 08:25:33
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/
Postat av: Rana

TACK för snälla ord om tavlorna. :-) Jag blir larvigt glad. Kram till dig. /Rana

2008-04-25 @ 10:03:51
URL: http://www.ranashorisont.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0