Respekt

Förvirringen fortsätter! Igår skulle jag gå till centrum och handla lite, tog med alla soper för att slänga. Halvvägs till centrum kommer jag på att dom fortfarande ligger under vagnen... Bara att vända, man vill ju inte gå med soppåsen med blöjor inne i centrum.

När vi kommer hem bestämmer vi oss för att åka till Lejonmormor. Sagt och gjort, vi lämnar bara varorna hemma lite snabbt, för att Lejonet ska kunna fortsätta sova i vagnen. Han börjar dock gny lite och antyder att han vill ha mat snart. Jag skyndar mig, tänker jag, så hinner vi till Lejonmormor innan han vaknar helt. Jag hugger tag i bilstolen och med hela ekipaget krånglar jag mig iväg till garaget, bara för att vid garageporten upptäcka att jag har glömt garagenycklarna... Då är jag redo att bryta upp dörren. Dessutom står det en bil utanför porten och blockerar. Inget mer att göra än att vända tillbaka efter nycklarna. Svetten börjar rinna och Lejonet skriker. När vi återvänder till porten ger Lejonet full hals och gastar medan jag packar i bilen. Tja, inte mycket att göra än att försöka skynda sig. Föraren till den blockerande bilen hade kommit och körde iväg precis innan jag hann fram och skälla ut henne. Tur för henne det för jag var på stridshumör. När jag startade bilen övergick dock Lejonets skrik till små snyftningar som gick rakt in i hjärtat...

Heder åt alla mammor i allmänhet och till Lejonmoster i synnerhet. Hon är ofta ute och far med sina knattar, och detta utan att man ser tillstymmelse till svettpärla i hennes ansikte. Respekt.

Kommentarer
Postat av: Lejonmoster

Lejonmoster är faktiskt också färdig att bryta ihop ibland, men nu är lejonkusinerna så stora och klarar sig oftast bra själva när man ska iväg.Nu i helgen ska lejonmoster och lejonkusinerna åka till lejonets gammelmormor o gammelmorfar. Lejonmoster längtar efter Lejonet och Lejonmamman ! ...och lite efter Lejonpappan oxå...

2007-11-08 @ 21:20:32
Postat av: lejonmoster

Jaha, vi väntar med spänning på nästa inlägg......

2007-11-13 @ 21:47:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0