Härligt julstök!

Oj, vad mycket det är innan jul, och då syftar jag inte bara på julklappsshopping. Det är ju så många man vill hinna träffa också, och baka julgodis, och baka lussebullar, och köpa julgran, och ja, jag skulle kunna fortsätta i det oändliga. När det gäller julklappsshopping så har det faktiskt gått rätt smidigt i år och jag är klar. Har köpt mycket på nätet faktiskt, vilket är perfekt eftersom Lejonet inte får vara ute i julhandeln. Och lika glad för det är ju jag för det är ju mest jobbigt:)

I söndags blev det julgodisbak med kompisen M, våra män fick under tiden ha ansvaret för våra små änglar! Fyra sorters godis blev det minsann och det smakade mums. Lejonmoster fick smaka igår och vad jag vet så har hon inte spytt än... Efter godisbaket drog vi vidare till kompis L för lite adventsfika i hennes nya lägenhet, mycket trevligt!

Och så har vi bestyret med granen. Jag hade ju spetsat in mig på granköp redan i fredags men så blev det inte. Och inte på lördagen. Och inte på söndagen. På måndagen beklagade jag mig för Lejonmormor, och handlingskraftig som hon är löste hon genast situationen. "Då köper vi en nu", sa hon. Jag, som normalt sett inte brukar vara sen att hänga på, funderade lite på hur det skulle gå till. Skulle vi typ ha en stor plastsäck runt den eller vad? "Jag lindar in den i ett skynke", sa Lejonmormor. Iväg till granförsäljningen bar det, med Lejonet i tryggt förvar i baksätet. Vi valde ut en fin gran och Lejonmormor tryckte in den i baksätet/bakluckan (Det ska kanske nämnas att vi hade två bilar, Lejonet behövde inte sitta med granbarr i nosen.) Fem minuter senare stod det en praktfull gran i vardagsrummet. Det här är Lejonmormor i sitt esse!

Fotnot: Det kanske ska nämnas att  vi alltid brukar få en gran levererad direkt från E:s pappas skog, därav min tafatthet och ovana vid granköp:)

Kommentarer
Postat av: Lejonmoster

Julgodiset smakade utmärkt! Var tvungen att bära ut det till kylen så vi inte skulle äta upp det när jag var hos lejonet igår. Storkusin är hängig idag så vi är hemma från skolan. Kram

2007-12-19 @ 10:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0